Μελέτη Περίπτωσης Πανεπιστημίου Κρήτης

Re.cri.re. UOC Case Study

Εποχές κρίσης,

Καιροί για νέες αναπαραστάσεις

Η κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά τις ευρωπαϊκές κοινωνίες στο σύνολο τους, ενώ η αβεβαιότητα για το μέλλον έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Η ελληνική κοινωνία τα τελευταία 6 χρόνια δέχεται σοβαρά πλήγματα, γεγονός που καθιστά την ανάπτυξη στρατηγικών ψυχικής ανθεκτικότητας επιτακτική ανάγκη.

Οι Ευρωπαίοι όπως και οι Έλληνες πολίτες τείνουν να εμπιστεύονται όλο και λιγότερο την διακυβέρνηση που ασκούν οι οικονομικοί θεσμοί, όπως και τους ίδιους τους δημοκρατικούς θεσμούς, αλλά και την πολιτική σε ευρωπαϊκό, εθνικό ή τοπικό επίπεδο.

Το ερευνητικό έργο RE.CRI.RE. διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι ευρωπαϊκές τοπικές κουλτούρες ερμηνεύουν, αναπαριστούν και αντιμετωπίζουν την οικονομική, πολιτική και πολιτισμική κρίση, δίδοντας έμφαση σε συγκεκριμένους άξονες πολιτικής.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Κρήτης μελετάει το πώς η κρίση επηρέασε το δικαίωμα των παιδιών στην ποιοτική εκπαίδευση, έχοντας σαν μελέτη περίπτωσης τις πολιτικές για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Στόχοι και Παραδοχές

Το ερευνητικό έργο RE.CRI.RE. βασίζεται στην παραδοχή ότι οι τοπικές κουλτούρες λειτουργούν διαμεσολαβητικά, αναφορικά με τους τρόπους που εφαρμόζονται οι δημόσιες πολιτικές περιορίζοντας ή ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα τους.

Κατά συνέπεια, αν δεν έχουμε κατανοήσει σε βάθος τις τοπικές κουλτούρες και τις τοπικές ανάγκες, η διαδικασία χάραξης αποτελεσματικής πολιτικής δεν μπορεί να υλοποιηθεί με επιτυχία. Αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε περιόδους κρίσης κατά τη διάρκεια των οποίων οι τοπικές κουλτούρες δέχονται πιέσεις και πρέπει να διαχειριστούν νέες προκλήσεις.

Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο του έργου RE.CRI.RE επικεντρώνεται στο πεδίο της εκπαίδευσης και έχει την εξής στόχευση:

  • Να διαπιστώσει αν και σε ποιο βαθμό οι πολιτικές για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, έλαβαν υπόψη τις συμβολικές αναπαραστάσεις των αξιολογούμενων, τις ανάγκες τους και γενικά τις δυναμικές που αναπτύσσονται στο χώρο του σχολείου.
  • Με βάση αυτή την ανάλυση, να προτείνει τρόπους βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των πολιτικών αυτών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα των παιδιών σε μια ποιοτική εκπαίδευση.
  • Να καταδείξει ότι, αν οι πολιτικές είναι πολιτισμικά ευαισθητοποιημένες και λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες και την «κουλτούρα» των ανθρώπων ή ομάδων στις οποίες απευθύνονται, η αποτελεσματικότητα τους αυξάνεται και οι επιπτώσεις της κρίσης μπορεί να μετριαστούν.

Πώς να συμμετάσχετε στο ερευνητικό έργο;

Καλούνται τοπικοί φορείς και άμεσα ενδιαφερόμενοι, φορείς που χαράσσουν πολιτική, οργανισμοί και ενώσεις που ενδιαφέρονται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, δάσκαλοι, διευθυντές και σύμβουλοι, να εμπλακούν ενεργά στο ερευνητικό έργο, μέσω της συμμετοχής σε ομάδες εστίασης, συνεντεύξεις και σεμινάρια.

Απώτερος σκοπός είναι να διερευνηθούν οι απόψεις και οι αναπαραστάσεις των πρωταγωνιστών αλλά και όλων των εμπλεκόμενων στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Οι συμμετέχοντες- εθελοντές, μετά τη λήξη του project θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα ερευνητικά ευρήματα του συνόλου του έργου το οποίο υλοποιείται από 16 εταίρους σε 13 ευρωπαϊκές χώρες.

Τα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου Re.Cri.Re. αναμένονται να προάγουν τον καλύτερο σχεδιασμό αλλά και την εφαρμογή πιο αποδοτικών εκπαιδευτικών πολιτικών που θα στοχεύουν στην διαχείριση και υπέρβαση της κρίσης.

Σε αυτό το πλαίσιο οι απόψεις και οι θέσεις σας σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα προωθηθούν σε επίπεδο Υπουργείου Παιδείας και Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο δυνατό τρόπο.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες::www.recrire.eu https://recrirecrete.blogspot.gr/ e-mail: recrire.crete@gmail.com info@recrire.eu

Τηλ: 28310-77111

RECRIRE
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε